Hyr ut din bostad med vår unika totallösning

Så hyr vi ut din bostad med vår unika helhetslösning, mångåriga erfarenhet och personliga engagemang

Du ställs ofta inför en hel del frågor när du ska hyra ut din bostad. På Glob Fastigheter ger vi dig professionell och personlig vägledning och ser till att du är i goda händer, hela vägen från tanken att hyra ut till att din bostad lämnas tillbaka. Med vår unika tjänst ”Förvaltning hela vägen från start till mål” hjälper vi dig hela vägen från att du bestämt dig för att hyra ut till att bostaden lämnas tillbaka efter uthyrningstiden.

Vi på Glob Fastigheter vet att arbetet som hyresvärd ofta inte tar slut vid att ha funnit den rätta hyresgästen. Vad händer om hyresgästen säger upp sig, om någon vitvara går sönder, om värmen slutar fungera, det blir stop i avloppet. Ja problem kan bli många och då måste någon kunna åtgärda problemen. Med vår kompletta uthyrningstjänst kan du alltså lugnt luta dig tillbaka och låta oss sköta hela jobbet.

Efter lång erfarenhet vet vi på Glob Fastigheter att nyckeln till en lyckad uthyrning är hårt arbete och effektiv marknadsföring, men även envishet och omfattande rutin från tidigare uthyrningar är hörnstenar för en lyckad uthyrning. Vi på har sedan 1994 främst arbetat med uthyrning och förvaltning av lägenheter, villor, radhus och hyresfastigheter vilket borgar för en lång och bred erfarenhet av uthyrning och förvaltning.

Som hyresvärd vill man naturligtvis känna sig trygg när man hyr ut sin bostad.  Det finns ofta många frågeställningar om hur man bäst och säkrast ska hyra ut sin bostad. Vad finns det för regler vid uthyrning, vad bör jag tänka på, vilken hyra får jag ta, vad gäller om jag ska flytta utomlands eller till annan ort, får jag hyra ut en lägenhet och har jag ”Beakningsvärda skäl” för godkännande av uthyrning. Ja frågorna och funderingarna kan vara många och därför kan de kännas tryggt innan man hyr ut sin bostad att prata med någon med lång och bred erfarenhet och därför erbjuder vi alltid en gratis konsultation i form av ett hembesök.

Vår process för en lyckad andrahandsuthyrning

 

1. Gratis hembesök

Glob Fastigheter börjar alltid med ett gratis hembesök för att på bästa sätt kunna förbereda och diskutera just din uthyrning och förvaltning och vad som gäller för just din bostad, dessutom är det viktigt för oss att vi får rätt uppfattning om din bostad om vi ska hjälpa dig. Om ni kanske inte finns på plats för ett sådant möte kan vi träffa nuvarande hyresgäst eller någon bekant på plats i ditt hem.

Under besöket berättar vi mer ingående hur vi på bästa sätt kan hjälpa dig. Vi går igenom vår helhetslösning och vad det innebär för dig efter att en hyresgäst flyttat in i er bostad.  Ofta är inte hela arbetet slut där, vad händer om en hyresgäst säger upp sig, en diskmaskin slutar fungera eller ett rör börjar läcka. Ja, problemen kan ibland bli många och då kan de vara skönt att ha någon som kan ta hand om detta och dessutom kanske befinner sig i annat land eller på annan ort är de extra skönt att låta någon ta hand om detta. På vårt möte tar vi också upp frågor som marknadsanalyser för just din bostad och i ditt område, vilka hyror får man och kan man ta, avtal och bilagor, förvaltning och fördelen med detta samt allt annat som berör hela vår tjänst. Du har dessutom lättare att ställa frågor och funderingar om er uthyrning och kan inför mötet förbereda med funderingar och tankar. Det kan vara allt från om det exempelvis är lättare att hyra ut möblerat eller inte, hur gör man med drifts kostnader och försäkring. Ja, frågorna kan ibland vara många och då kan de kännas tryggt att prata med någon med erfarenhet.

2. Marknadsföring

Efter vårt hembesök startar vi en kraftfull marknadsföring med bl.a. intresseväckande annonser och en säljande broschyr. Vi annonserar sedan där vi vet att spekulanterna finns. Exempelvis på Bovision, Blocket, Bostadsportal, Facebook, vår egen hemsida, utskick till specificerade målgrupper som Ambassader, företag och organisationer samt till ett antal andra kanaler som kan passa just ert objekt. Ibland kan vi också arbeta med lokala annonser i tidningar och naturligtvis arbetar vi alltid med vårt övriga nätverk vi byggt upp under åren. När marknadsföringen börjar ge frukt tar vi sedan hand om alla intresseanmälningar och bedömer dessa utefter olika kriterier såsom bl.a. arbete, inkomst och kontroller med kreditupplysning.

3. Visning

När vi sedan funnit intresserade hyresgäster som uppfyller kraven för bostadssökande är det dax för visningar. Detta är en viktig del i själva uthyrningen och ger spekulanterna en möjlighet att skapa sig en bra uppfattning om ert hem. Dessutom är det viktigt att veta vem som ska bo i bostaden under tiden den hyrs ut. Vi har alltid tids bokade visningar med oss från Glob Fastigheter närvarande. Det gör att spekulanterna i lugn och ro kan gå igenom bostaden i den takt de önskar och ställa frågor. Om du vill vara närvarande vid visningen är de inga problem och kan ofta dessutom vara till fördel för att själv få en uppfattning om den sökande.

4. Kontroller av hyresgäst

Efter att en intresserad hyresgäst är funnen görs en skarp ekonomisk kontroll. Då går vi bland annat igenom inkomstkontroll,  kreditupplysning och  eventuella arbetsgivarintyg. Inför visningen har vi redan gått igenom frågor som familjeförhållanden, anledning till varför man hyr och att matchningen i övrigt stämmer överens med er uthyrning. Som en extra säkerhet för er uthyrning kräver vi alltid deposition från hyresgästen.

5. Kontrakt

När sedan rätt hyresgäst är funnen och kontrollerad är det dax för kontraktshantering. Vi hjälper till att på rätt sätt upprätta hyreskontrakt och de bilagor som gäller för just din bostad.

6. Tillträde

Före tillträde upprättar vi ett besiktningsprotokoll som kompletteras med bilder och som ligger till grund för eventuellt onormalt slitage vid utflyttning av hyresgäst. I samband med tillträdet hjälper vi även till att sammanställa en instruktion för bostaden vilket är viktigt för att informera hyresgästen om vad som gäller för just din bostad och för att undvika missförstånd eller onödiga driftsstopp som kan ske på grund av otillräcklig information.

7. Förvaltningen och tiden under uthyrningen

När nu hyresgästen flyttat in är ofta bara halva jobbet gjort. Vi finns med under hela uthyrningen vilket innebär att vi löser eventuella uppkomna problem under hela uthyrningsperioden. Hyresgästen kontaktar oss vid exempelvis uppsägning, om något fel har uppstått eller frågor dyker upp. Vid uppsägning börjar vi om processen med att finna en ny hyresgäst och ni kan med andra ord bara luta er tillbaka och vänta på att vi ordnar en ny hyresgäst. Om något fel med kanske en diskmaskin, tvättmaskin, värmepump eller något annat som behöver lagas eller repareras dyker upp så ordnar vi naturligtvis problemet. Självklart har vi under hela processen dialog med dig och informerar vad som händer. Ni kan med andra ord bara vänta på hyran och lugnt luta er tillbaka och låta Glob Fastigheter ta hand om hela uthyrningen.

8. Avslut efter uthyrningsperioden

Vi på Glob Fastigheter finns med under hela uthyrningsperioden samt även när det är dax för hyresgästen att lämna tillbaka bostaden. Vi är närvarande vid utflyttningsinspektionen och kan även hjälpa till med eventuella frågor om avslut av driftabonnemang eller andra frågor som kan dyka upp.

Compare

Enter your keyword